برکوک دهکده ای سرسبز در دل کویر

برکوک دهکده ای سرسبز در دل کویر
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ و آدرس barkook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





علایم بیماری چربی کبد و راههای درمان این بیماری

 

 

کبد (جگر) اندام مهمي در بدن است که بدون آن ادامه حيات غيرممکن است.

درمان كبد چرب با گياهان

پانکراس(لوزالمعده) و کبد، نقش مهمي در هضم و متابوليسم مواد غذايي به‌عهده دارند.

کيسه‌ي صفرا نيز اگر چه اندامي مهم است، ولي بدن به‌خوبي خود را با فقدان آن، تطبيق مي‌دهد.

آگاهي از ساختمان و عملکرد اين اندام‌ها بسيار مهم و با ارزش است.

درمان كبد چرب با گياهان

فيزيولوژي و عملکرد کبد:

کبد به وزن تقريبي 1500 گرم، بزرگترين غده‌ي بدن است و دو لوب اصلي، راست و چپ دارد. کبد از دو منبع خوني تغذيه مي شود: شريان کبدي، که يک سوم خون کبد را تامين مي‌کند و از آئورت منشا مي‌گيرد، و وريد باب که دو سوم خون کبد را تامين مي‌کند و خون گرفته شده از لوله ي گوارش را به آن مي‌رساند. مجموعه‌اي از مجاري صفراوي نيز در کبد وجود دارند که صفرا (که منشأ آن سلول هاي کبدي است) از طريق اين مجاري خارج مي‌شود.

کبد قادر به توليد مجدد خود مي‌باشد. وجود 20- 10 درصد از کل کبد براي ادامه‌ي حيات کافي است؛ ولي با خارج کردن آن از بدن، مرگ در عرض24 ساعت اتفاق مي‌افتد. کبد براي انجام بيشتر اعمال متابوليک بدن ضروري بوده و بيش از 500 عمل مختلف را انجام مي‌دهد.

کارهاي اصلي کبد عبارت‌اند از:

- متابوليسم کربوهيدرات، پروتئين و چربي؛

- ذخيره و فعال کردن ويتامين‌ها و مواد معدني؛

- تبديل آمونياک به اوره؛

- متابوليسم استروئيدها؛

- عمل کردن به‌عنوان يک صافي؛براي محافظت در برابر سيل مواد مضري که به‌ خون سرازير مي‌شوند. کبد صفرا توليد مي‌کند، نمک‌هاي صفراوي براي هضم و جذب چربي و ويتامين‌هاي محلول در چربي استفاده مي‌شوند و بيلي روبين محصول نهايي انهدام گلبول‌هاي قرمز، در کبد ترکيب شده و از طريق صفرا دفع مي‌شود

درمان كبد چرب با گياهان

بيماري کبد چرب و علائم آن

افزايش مصرف غذاهاي چرب و آماده، و عدم فعاليت مناسب يا گسترش زندگي ماشيني، بيماري‌هاي مختلفي به همراه آورده است. درگيري کبدي، از جمله مضرات مصرف مواد غذايي نامناسب مي ‌باشد. امروزه متاسفانه بيماري کبد چرب که نسبتاً شايع شده است، با وزن بيمار ارتباطي مستقيم دارد و با توجه به افزايش چاقي در جوامع مختلف (از جمله ايران) نيز رو به افزايش است.

کبد چرب چيست؟

درمان كبد چرب با گياهان

منظور از کبد چرب، رسوب چربي (عمدتاً از چربي‌هاي خنثي مثل تري گليسيريد) در کبد است که در رابطه با مصرف الکل مي تواند باشد که به آن "Alcoholic Fatty Liver" مي‌ گويند، يا بدون مصرف الکل و يا در حضور ميزان بسيار جزيي از الکل ايجاد مي ‌شود که تحت عنوان کلي "Non Alcoholic Fatty Liver Disease" (بيماري کبد چرب غير الکلي) گفته مي‌ شود.

رسوب چربي در کبد از نظر شکل ذرات چربي و از نظر اهميت باليني و فيزيوپاتولوژي به دو نوع "Micro Vesicular" و "Macro Vesicular" تقسيم مي‌ شود. آنچه مورد بحث فعلي است نوع "Macro Vesicular" است، يعني رسوب ذرات درشت چربي در سلول‌هاي کبد که به جابجا شدن ارگان‌هاي داخل سلولي منجر مي ‌شود، اما فعاليت‌ آنها را مختل نمي ‌سازد. اين عارضه در حال حاضر نسبتاً شايع بوده و روز به روز ارزش بيشتري در بيماران مزمن کبدي (که علت خاصي براي بيماري شان پيدا نمي ‌شود) پيدا مي ‌کند.

درمان كبد چرب با گياهان

ميزان شيوع بيماري کبد چرب تا چه حد است؟

شيوع کبد چرب در جوامع مختلف گوناگون است. براساس آماري، شيوع کبد چرب غير الکلي 9- 7 درصد در کشورهاي غربي و 2/1 درصد در ژاپن گزارش شده است. البته اين آمار بيان گر درصد واقعي کبد چرب نمي ‌تواند باشد. احتمال پيدايش کبد چرب غيرالکلي با وزن بيمار ارتباط مستقيم دارد و با توجه به افزايش چاقي در جوامع مختلف از جمله ايران، شيوع اين عارضه نيز رو به افزايش است. اين عارضه در چه افرادي نمود پيدا مي ‌کند؟ در کساني که عوامل خطر پيدايش کبد چرب را دارند، مثل افراد چاق، مبتلايان به ديابت و چربي خون بالا و بي ‌تحرک. مصرف بعضي داروها نيز مي ‌تواند باعث رسوب چربي در کبد گردد. در اين زمينه مي ‌توان به استروئيد، ويتامين A، متوتروکسات، آسپيرين، آميودارون و استروژن سنتيک اشاره نمود. همچنين کاهش سريع وزن در کساني که قبلاً به چاقي مبتلا بوده‌‌‌اند، مي‌ تواند اين عارضه را در پي داشته باشد. در کساني که سوء تغذيه ي پروتئيني دارند يا به سبب چاقي مفرط، جراحي‌هاي پيوند باي پس(Bypass) روده‌اي انجام داده‌اند نيز کبد چرب ديده مي ‌شود. به دنبال تغذيه ي وريدي طولاني مدت نيز اين عارضه بروز مي ‌کند. در زمينه ي بعضي بيماري‌هاي مزمن از جمله: کوليت زخمي نيز کبد چرب گزارش شده است. در مواردي نيز هيچ علت يا بيماري زمينه ‌‌اي براي کبد چرب پيدا نمي‌ شود. بنابراين در کسي که داراي آنزيم‌هاي کبدي Alanine aminotransferease (ALT), aspartate aminotransferase (AST) افزايش يافته در آزمايش مي ‌باشد و هيچ علتي براي آن پيدا نمي‌ شود، بايد به فکر کبد چرب بود.

قابل ذکر است بيماري کبد چرب در هر سني ديده مي ‌شود، اما بيشترين شيوع آن بين 60- 40 سالگي است. همچنين" "Non Alcoholic Steatohepatitis (کبد چرب غيرالکلي همراه با التهاب در نسج کبد) در خانم‌ها شايع‌تر است.

درمان كبد چرب با گياهان

 علائم بيماري کبد چرب چيست؟

کبد چرب ساده معمولا به شکل اتفاقی کشف می‌شود و 70 تا 80 درصد بیماران مبتلا به آن نشانه‌ای ندارند و برای بیماری‌های دیگر به پزشک مراجعه می‌کنند و پزشک بر حسب اتفاق متوجه کبد چرب آنها می‌شود، اما گاهی احتمال دارد بیمار علاوه بر احساس خستگی، دردهایی در ناحیه کبد داشته باشد.

 


 

-درمان در طب نوين : در طب نوين درمان اختصاصي براي کبد چرب وجود ندارد، ولي شما با کنترل بيماري هاي زمينه اي از قبيل کاهش وزن، چربي هاي خون، ديابت و يا قطع نمودن داروهاي مسبب (قطعا با نظر پزشک معالج نه به طورخودسرانه) مي توانيد از پيشرفت اين بيماري جلوگيري نماييد.


2- درمان وپيشگيري در طب سنتي :
در طب سنتي با استفاده از خواص بعضي گياهان و عصاره گيري از انها ميتوان تركيباتي بدست آورد كه بوسيله آنها براحتي و با موفقيت كامل كبد چرب درمان ميشود، در ذيل به يكي از نسخه هاي مجرب و آزموده شده كه به راحتي كبد چرب را درمان نموده اشاره ميكنيم.
شربت پاكسازي كبد پارسي طب :(عرق پنج گياه)
در تهیه این عصاره گیاهانی بکار رفته که همگی در دفع مواد زائد از خون و کبد نقش بسزایی دارند. همچنین با توجه به اینکه این دارو از لطافت زیادی برخوردار است قابلیت جذب شدن و  نفوذ به اعماق مویرگهای بدن را دارد ، بر این اساس درمان بیماریهایی به شرح ذیل با استفاده از این دارو به سادگی انجام پذیر است: غلظت خون ، چربی خون ، ، خواب رفتن اعضای بدن و ضعف کبد. و همچنین چون این دارو توانایی سم زدایی و چربی زدایی بالایی دارد درمان بسیار قابل توجهی برای انواع بیماریهای کبدی است و مخصوصا کبد چرب را به سهولت درمان مینماید.
ضمنا این عصاره سرشار از ویتامینه   C، B،A میباشد و برای درمان بیماریهای صفراوی از قبیل کبودی رنگ چهره و لبها ، احساس گرمای زیاد بدن ، صفرا مزاجی و یرقان بسیار موثر میباشد

همچنين مصرف اين عصاره ميتواند از بروز كبد چرب پيشگيري كند

 

منبع :  http://fa.parsiteb.com/

 


[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:کبد , کبد چرب , درمان کبد چرب, ] [ 10 ] [ mehdei ]
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی شده تا به اخبار و اطلاعات مربوط به روستای برکوک و موضوعاتی چون : پزشکی - حقوقی - سرگرمی - تاریخی و... پرداخته شود. عزیزان بازدیدکننده از نظرات و پیشنهادات خود ما را در جهت رفع نواقص وبلاگ یاری نمایند.
آرشيو مطالب
آبان 1393
خرداد 1393 اسفند 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 149
بازدید هفته : 158
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 116392
تعداد مطالب : 96
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1